INFORMACJE DOTYCZĄCE 33. PIESZEJ PIELGRZYMKI DIECEZJI PŁOCKIEJ NA JASNĄ GÓRĘ 2014>>>
- Tegoroczna 33. Piesza Pielgrzymka z Płocka na Jasną Górę wyruszy pod hasłem: ?Cały Twój, Maryjo?. Hasło to jest nawiązaniem do postaci św. Jana Pawła II, którego kanonizację w tym roku przeżywaliśmy. Będziemy dziękować dobremu Bogu za dar Papieża Polaka, rozważając jego słowa kierowane do rodaków podczas Pielgrzymek do Polski.
Pielgrzymka wyruszy ze Wzgórza Tumskiego 6 sierpnia 2014 r. po Mszy Świętej koncelebrowanej w Bazylice Katedralnej pod przewodnictwem Biskupa Płockiego o godz. 6.00. Zapraszamy do koncelebry wszystkich Księży związanych z dziełem Pielgrzymki, Gości i Sympatyków. Trasa Pielgrzymki została podzielona na 9 etapów (około 30 km dziennie). Wejście na Jasną Górę będzie 14 sierpnia 2014 r. w godzinach porannych (7.30 ? 8.15).
- Do zapisu na pielgrzymkę służy wyłącznie indywidualna Karta Uczestnictwa (wg wzoru przekazanego do parafii lub pobranego ze strony internetowej pielgrzymki), zawierająca niezbędne dane osobowe pielgrzyma. W związku z powyższym prosimy o czytelne i rzetelne jej wypełnienie. Zapisy indywidualne i zbiorowe na Pielgrzymkę organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, a następnie zgłaszają pielgrzymów w punkcie zapisów mieszczącym się w Opactwie Pobenedyktyńskim w dniach: 2, 4, 5 sierpnia br., w godz. 10-17. Bardzo prosimy o przywożenie i pozostawienie w punkcie zapisu gotowych kart (wzory kart zostały przekazane Księżom Dziekanom). Prosimy duszpasterzy, by wszystkim zapisującym się na Pielgrzymkę (na wcześniej zorganizowanym spotkaniu) wyjaśnili, że Pielgrzymka ma charakter rekolekcji w drodze, a nie rajdu turystycznego.
- Opłata pielgrzymkowa (wpisowe + bagaż + koszulka w kolorze grupy) wynosi: 100 zł od osoby. Dzieci do lat 13 płacą 80, rodziny (co najmniej trzy osoby z jednego domu ? 180 zł. Opłata ta przeznaczona jest na ubezpieczenia (NW i OC), leki i środki medyczne, sanitariaty (toi-toi), funkcjonowanie kuchni pielgrzymkowej oraz innych służb (opłaty samochodów, które wynajmujemy, Książeczki Pielgrzymka, identyfikatory pielgrzymkowe i inne materiały. Z kierowcą samochodu bagażowego trzeba uzgodnić i dodatkowo opłacić przewóz bagażu z Częstochowy oraz materiałów nietypowych, np. butli gazowej (nie wolno pakować jej do plecaka, by nie narażać na niebezpieczeństwo zapłonu! Pielgrzymi uiszczają wpisowe i opłatę za bagaż przy zapisie. Bagaż osobisty oddaje się do samochodu swojej grupy, zatrzymując przy sobie tylko te rzeczy, które będą potrzebne w czasie drogi. Kierowca samochodu bagażowego odpowiada za transport bagażu oddanego pod jego zarząd. Osoby, które zamierzają wziąć udział w niecałej Pielgrzymce (np. w weekend) zobowiązane są do zgłoszenia się do Służby Informacji po przybyciu na trasę i dokonania wpłaty (10 zł za dzień).
- Zapraszamy do duchowego pielgrzymowania wszystkich tych, którzy z racji choroby, pracy bądź innych przyczyn nie mogą pójść pieszo. Pragniemy w ten sposób utworzyć wielką wspólnotę modlitewną, która będzie wspierać wszystkich wędrujących w tak ważnych intencjach Kościoła, Ojczyzny, rodzin i osobistych. Na pątniczym szlaku będziemy pamiętać o duchowych pielgrzymach, m.in. wysyłając pozdrowienia z trasy. Zapisy na Pielgrzymkę Duchową organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, sporządzając listę z danymi (nazwisko i imię, dokładny adres z kodem, parafia) i przekazując ją do Biura Informacji Pielgrzymkowej. Przy zapisie Duchowi Pielgrzymi składają dobrowolną ofiarę. Duchowi Pielgrzymi otrzymują specjalnie przygotowany modlitewnik z rozważaniami na każdy dzień oraz z dokładną trasą pielgrzymki. Podczas dziewięciu dni zachęcamy Pielgrzymów Duchowych do udziału w codziennej Mszy św. praz w wieczornym Apelu Jasnogórskim w kościele parafialnym.
- Zespół Odpowiedzialnych za służby i Przewodnicy grup:
- Przewodnik Pielgrzymki ? ks. Jacek Prusiński
- Kierownictwo Trasy ? ks. Łukasz Gach
- Liturgia ? ks. Paweł Szymański
- Kwatermistrz ? ks. Andrzej Rutkowski
- Kuchnia ? p. Piotr i Magda Poryzińscy
- Zaopatrzenie ? p. Andrzej Jakubowski, p. Mirosław Sitek
- Służba Ekologiczna ? p. Małgorzata Dzik
- Służba Techniczna ? p. Piotr Bachman
- Służba Komunikacji Społecznej ? ks. Jacek Wichorowski
- Informacja ? p. Agnieszka Czaplicka, p. Agnieszka Ostrowicka
- Służba Zdrowia ? ks. Marcin Zębala i p. doktor Marta Zębala
- Kantor Pielgrzymki ? p. Patrycja Przybysławska
GRUPA I PRZEWODNIK:
- Biało-czerwona ? ks. Janusz Nawrocki (proboszcz w Słupi)
- Biała ? ks. Dariusz Malczyk (wikariusz w Sońsku)
- Błękitna ? ks. Marek Wiśniewski (wikariusz w Modlinie Twierdzy)
- Brązowa ? ks. Grzegorz Sieczka (wikariusz w Zielonej Mławskiej)
- Granatowa ? ks. Marcin Sadowski (wikariusz w Płońsku, św. Michała)
- Miedziana ? ks. Grzegorz Zakrzewski (student KUL), ks. Piotr Smoliński (wikariusz w Mławie, Królowej Polski)
- Pomarańczowa ? ks. Grzegorz Radziszewski
- Srebrna ? ks. Kamil Krakowski (wikariusz w Pułtusku, św. Jana Pawła II)
- Zielona ? ks. Krzysztof Załęski (wikariusz w Sierpcu, św. Wita, Modesta i Krescencji)
- Złota ? ks. Radosław Dąbrowski (wikariusz w Przasnyszu, św. Wojciecha)
- Żółta ? ks. Paweł Czarnecki (wikariusz w Gostyninie, św. Marcina)
- Pielgrzymka będzie wędrowała w 11 grupach. Dekanaty zostały związane z określonymi kolorami grup. Przy zapisie pielgrzymów prosimy przestrzegać niżej podanej rejonizacji:
- biała ? 26 parafii ? Ciechanów Wsch. i Zach., Strzegowo.
- biało-czerwona ? 38 parafii ? Płock Wsch., Płock-Zach., Bodzanów, Bielsk.
- błękitna ? 16 parafii ? Nasielski, Zakroczym.
- brązowa ? 32 parafie ? Rypin, Dobrzyń n/Drwęcą, Żuromin.
- granatowa ? 33 parafie ? Płońsk, Raciąż, Wyszogród.
- miedziana ? 14 parafii ? Mława.
- pomarańczowa ? grupa salezjańska.
- srebrna ? 18 parafii ? Pułtusk, Serock.
- zielona ? 27 parafii ? Sierpc, Dobrzyń n/Wisłą, Tłuchowo.
- złota ? 25 parafii ? Przasnysz, Maków Maz., Dzierzgowo.
- żółta ? 15 parafii ? Gostynin, Gąbin.
- Informujemy, że stałym miejscem udzielania sakramentu małżeństwa podczas Pielgrzymki jest Głogowiec (7.08). Do dnia 31 lipca należy zgłaszać ewentualne śluby do ks. Pawła Szymańskiego (tel. 501 293 118) ? odpowiedzialnego za służbę liturgiczną. Formalności dotyczące zawarcia Sakramentu Małżeństwa załatwia się w swojej parafii.
- Na pielgrzymkę należy zabrać ze sobą namiot, gdyż możliwości noclegowe u gospodarzy są ograniczone. Na Pielgrzymkę nie powinno zabierać się rzeczy cennych, o dużej wartości.
- Osoby niepełnoletnie powinny obowiązkowo posiadać: pisemną zgodę rodziców na przeprowadzenie zabiegu operacyjnego w razie konieczności (wyrażoną na Karcie Uczestnictwa oraz w Książeczce Pielgrzyma) oraz dorosłego opiekuna, którego imię i nazwisko musi być wymienione w/w Karcie. Kto nie będzie spełniał powyższych warunków nie zostanie zapisany na Pielgrzymkę!
- Ze względu na wysokie koszty leków i środków opatrunkowych bardzo prosimy, by pielgrzymi zabrali ze sobą niezbędne środki opatrunkowe (bandaże, plastry) i leki, zwłaszcza osobiste! Wszystkich lekarzy, pielęgniarki oraz ratowników medycznych, którzy pragną wesprzeć swoją wiedzą i pomocą Służbę Medyczną podczas Pielgrzymki, uprzejmie zapraszamy do współpracy.
- Czcigodnych Księży Proboszczów gorąco prosimy o podanie swoim Parafianom niezbędnych informacji dotyczących tegorocznej Pielgrzymki w ogłoszeniach parafialnych oraz na stronach internetowych parafii. Dobrą okazją ku temu będzie niedziela 29 czerwca, kiedy będzie odczytana zachęta Biskupa Płockiego do udziału w Pielgrzymce. Na ten dzień jest także przygotowane kazanie o pielgrzymce do wykorzystania w celach duszpasterskich. Prosimy także o wywieszenie plakatu pielgrzymkowego, przekazanego wcześniej do każdej parafii naszej diecezji.
Płock, 2 czerwca 2014 r.
Ks. Jacek Prusiński
Główny Przewodnik 33. Pieszej Pielgrzymki
Diecezji Płockiej na Jasną Górę