INFORMACJE DOTYCZĄCE 33. PIESZEJ PIELGRZYMKI DIECEZJI PŁOCKIEJ NA JASNĄ GÓRĘ 2014>>>

  1. Tegoroczna 33. Piesza Pielgrzymka z Płocka na Jasną Górę wyruszy pod hasłem: ?Cały Twój, Maryjo?. Hasło to jest nawiązaniem do postaci św. Jana Pawła II, którego kanonizację w tym roku przeżywaliśmy. Będziemy dziękować dobremu Bogu za dar Papieża Polaka, rozważając jego słowa kierowane do rodaków podczas Pielgrzymek do Polski.
  2. 2013 Pielgrzymka do Częstochowy (68)Pielgrzymka wyruszy ze Wzgórza Tumskiego 6 sierpnia 2014 r. po Mszy Świętej koncelebrowanej w Bazylice Katedralnej pod przewodnictwem Biskupa Płockiego o godz. 6.00. Zapraszamy do koncelebry wszystkich Księży związanych z dziełem Pielgrzymki, Gości i Sympatyków. Trasa Pielgrzymki została podzielona na 9 etapów (około 30 km dziennie). Wejście na Jasną Górę będzie 14 sierpnia 2014 r. w godzinach porannych (7.30 ? 8.15).
  3. Do zapisu na pielgrzymkę służy wyłącznie indywidualna Karta Uczestnictwa (wg wzoru przekazanego do parafii lub pobranego ze strony internetowej pielgrzymki),  zawierająca niezbędne dane osobowe pielgrzyma. W związku z powyższym prosimy o czytelne i rzetelne jej wypełnienie. Zapisy indywidualne i zbiorowe na Pielgrzymkę organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, a następnie zgłaszają pielgrzymów w punkcie zapisów mieszczącym się w Opactwie Pobenedyktyńskim w dniach: 2, 4, 5 sierpnia br., w godz. 10-17. Bardzo prosimy o przywożenie i pozostawienie w punkcie zapisu gotowych kart (wzory kart zostały przekazane Księżom Dziekanom). Prosimy duszpasterzy, by wszystkim zapisującym się na Pielgrzymkę (na wcześniej zorganizowanym spotkaniu) wyjaśnili, że Pielgrzymka ma charakter rekolekcji w drodze, a nie rajdu turystycznego.
  4. Opłata pielgrzymkowa (wpisowe + bagaż + koszulka w kolorze grupy) wynosi: 100 zł od osoby. Dzieci do lat 13 płacą 80, rodziny (co najmniej trzy osoby z jednego domu ? 180 zł. Opłata ta przeznaczona jest na ubezpieczenia (NW i OC), leki i środki medyczne, sanitariaty (toi-toi), funkcjonowanie kuchni pielgrzymkowej oraz innych służb (opłaty samochodów, które wynajmujemy, Książeczki Pielgrzymka, identyfikatory pielgrzymkowe i inne materiały. Z kierowcą samochodu bagażowego trzeba uzgodnić i dodatkowo opłacić przewóz bagażu z Częstochowy oraz materiałów nietypowych, np. butli gazowej (nie wolno pakować jej do plecaka, by nie narażać na niebezpieczeństwo zapłonu! Pielgrzymi uiszczają wpisowe i opłatę za bagaż przy zapisie. Bagaż osobisty oddaje się do samochodu swojej grupy, zatrzymując przy sobie tylko te rzeczy, które będą potrzebne w czasie drogi. Kierowca samochodu bagażowego odpowiada za transport bagażu oddanego pod jego zarząd. Osoby, które zamierzają wziąć udział w niecałej Pielgrzymce (np. w weekend) zobowiązane są do zgłoszenia się do Służby Informacji po przybyciu na trasę i dokonania wpłaty (10 zł za dzień).
  5. Zapraszamy do duchowego pielgrzymowania wszystkich tych, którzy z racji choroby, pracy bądź innych przyczyn nie mogą pójść pieszo. Pragniemy w ten sposób utworzyć wielką wspólnotę modlitewną, która będzie wspierać wszystkich wędrujących w tak ważnych intencjach Kościoła, Ojczyzny, rodzin i osobistych. Na pątniczym szlaku  będziemy pamiętać o duchowych pielgrzymach, m.in. wysyłając pozdrowienia z trasy. Zapisy na Pielgrzymkę Duchową organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, sporządzając listę z danymi (nazwisko i imię, dokładny adres z kodem, parafia) i przekazując ją do Biura Informacji Pielgrzymkowej. Przy zapisie Duchowi Pielgrzymi składają dobrowolną ofiarę. Duchowi Pielgrzymi otrzymują specjalnie przygotowany modlitewnik z rozważaniami na każdy dzień oraz z dokładną trasą pielgrzymki. Podczas dziewięciu dni zachęcamy Pielgrzymów Duchowych do udziału w codziennej Mszy św. praz w wieczornym Apelu Jasnogórskim w kościele parafialnym.
  6. Zespół Odpowiedzialnych za służby i Przewodnicy grup:
  • Przewodnik Pielgrzymki ? ks. Jacek Prusiński
  • Kierownictwo Trasy ? ks. Łukasz Gach
  • Liturgia ? ks. Paweł Szymański
  • Kwatermistrz ? ks. Andrzej Rutkowski
  • Kuchnia ? p. Piotr i Magda Poryzińscy
  • Zaopatrzenie ? p. Andrzej Jakubowski, p. Mirosław Sitek
  • Służba Ekologiczna ? p. Małgorzata Dzik
  • Służba Techniczna ? p. Piotr Bachman
  • Służba Komunikacji Społecznej ? ks. Jacek Wichorowski
  • Informacja ? p. Agnieszka Czaplicka, p. Agnieszka Ostrowicka
  • Służba Zdrowia ? ks. Marcin Zębala i p. doktor Marta Zębala
  • Kantor Pielgrzymki ? p. Patrycja Przybysławska

GRUPA I PRZEWODNIK:

  • Biało-czerwona ? ks. Janusz Nawrocki (proboszcz w Słupi)
  • Biała ? ks. Dariusz Malczyk (wikariusz w Sońsku)
  • Błękitna ? ks. Marek Wiśniewski (wikariusz w Modlinie Twierdzy)
  • Brązowa ? ks. Grzegorz Sieczka (wikariusz w Zielonej Mławskiej)
  • Granatowa ? ks. Marcin Sadowski (wikariusz w Płońsku, św. Michała)
  • Miedziana ? ks. Grzegorz Zakrzewski (student KUL), ks. Piotr Smoliński (wikariusz w Mławie, Królowej Polski)
  • Pomarańczowa ? ks. Grzegorz Radziszewski
  • Srebrna ? ks. Kamil Krakowski (wikariusz w Pułtusku, św. Jana Pawła II)
  • Zielona ? ks. Krzysztof Załęski (wikariusz w Sierpcu, św. Wita, Modesta i Krescencji)
  • Złota ? ks. Radosław Dąbrowski (wikariusz w Przasnyszu, św. Wojciecha)
  • Żółta ? ks. Paweł Czarnecki (wikariusz w Gostyninie, św. Marcina)

 

  1. Pielgrzymka będzie wędrowała w 11 grupach. Dekanaty zostały związane z określonymi kolorami grup. Przy zapisie pielgrzymów prosimy przestrzegać niżej podanej rejonizacji:
  • biała ? 26 parafii ? Ciechanów Wsch. i Zach., Strzegowo.
  • biało-czerwona ? 38 parafii ? Płock Wsch., Płock-Zach., Bodzanów, Bielsk.
  • błękitna ? 16 parafii ? Nasielski, Zakroczym.
  • brązowa ? 32 parafie ? Rypin, Dobrzyń n/Drwęcą, Żuromin.
  • granatowa ? 33 parafie ? Płońsk, Raciąż, Wyszogród.
  • miedziana ? 14 parafii ? Mława.
  • pomarańczowa ? grupa salezjańska.
  • srebrna ? 18 parafii ? Pułtusk, Serock.
  • zielona ? 27 parafii ? Sierpc, Dobrzyń n/Wisłą, Tłuchowo.
  • złota ? 25 parafii ? Przasnysz, Maków Maz., Dzierzgowo.
  • żółta ? 15 parafii ? Gostynin, Gąbin.
  1. Informujemy, że stałym miejscem udzielania sakramentu małżeństwa podczas Pielgrzymki jest Głogowiec (7.08). Do dnia 31 lipca należy zgłaszać ewentualne śluby do ks. Pawła Szymańskiego (tel. 501 293 118) ? odpowiedzialnego za służbę liturgiczną. Formalności dotyczące zawarcia Sakramentu Małżeństwa załatwia się w swojej parafii.
  2. Na pielgrzymkę należy zabrać ze sobą namiot, gdyż możliwości noclegowe u gospodarzy są ograniczone. Na Pielgrzymkę nie powinno zabierać się rzeczy cennych, o dużej wartości.
  3.  Osoby niepełnoletnie powinny obowiązkowo posiadać: pisemną zgodę rodziców na przeprowadzenie zabiegu operacyjnego w razie konieczności (wyrażoną na Karcie Uczestnictwa oraz w Książeczce Pielgrzyma) oraz dorosłego opiekuna, którego imię i nazwisko musi być wymienione w/w Karcie. Kto nie będzie spełniał powyższych warunków nie zostanie zapisany na Pielgrzymkę!
  4.  Ze względu na wysokie koszty leków i środków opatrunkowych bardzo prosimy, by pielgrzymi zabrali ze sobą niezbędne środki opatrunkowe (bandaże, plastry) i leki, zwłaszcza osobiste! Wszystkich lekarzy, pielęgniarki oraz ratowników medycznych, którzy pragną wesprzeć swoją wiedzą i pomocą Służbę Medyczną podczas Pielgrzymki, uprzejmie zapraszamy do współpracy.
  5.  Czcigodnych Księży Proboszczów gorąco prosimy o podanie swoim Parafianom niezbędnych informacji dotyczących tegorocznej Pielgrzymki w ogłoszeniach parafialnych oraz na stronach internetowych parafii. Dobrą okazją ku temu będzie niedziela 29 czerwca, kiedy będzie odczytana zachęta Biskupa Płockiego do udziału w Pielgrzymce. Na ten dzień jest także przygotowane kazanie o pielgrzymce do wykorzystania w celach duszpasterskich. Prosimy także o wywieszenie plakatu pielgrzymkowego, przekazanego wcześniej do każdej parafii naszej diecezji.

Płock, 2 czerwca 2014 r.

Ks. Jacek Prusiński

Główny Przewodnik 33. Pieszej Pielgrzymki

Diecezji Płockiej na Jasną Górę